Od 1 listopada podróżni skorzystają z nowego przystanku Warszawa Powązki. Dwa zadaszone perony z dojściami od strony ulicy Powązkowskiej zapewnią łatwiejszą komunikację w aglomeracji.
Od Wszystkich Świętych, z myślą o sprawniejszej komunikacji w mieście, zapewniono obsługę na dwóch 200-metrowych peronach nowego przystanku Warszawa Powązki. Obiekt położony jest tuż obok najważniejszej nekropolii stolicy i przy obszarze nowych osiedli – pomiędzy przystankami Warszawa Koło i Warszawa Gdańska.
– Zależało nam, aby już na Wszystkich Świętych wzmocnić komunikację w aglomeracji warszawskiej, dlatego przyspieszyliśmy oddanie przystanku Warszawa Powązki. To kolejny dostęp do kolei w obszarze stolicy i realny efekt uzyskany dzięki realizacji Krajowego Programu Kolejowego. W dni powszednie na Warszawie Powązkach zatrzyma się ponad dziewięćdziesiąt pociągów – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zamontowane zostały szerokie, kryjące większość powierzchni peronu, wiaty. Jest ułożona antypoślizgowa nawierzchnia z ścieżkami naprowadzającymi. Dla podróżnych przygotowano ławki i spoczniki. Jest czytelne oznakowanie peronów oraz dojść, a także tablice z rozkładami jazdy. Oświetlenie ledowe zapewni dobrą widoczność po zmroku. Ustawiono także kosze z opcją segregacji śmieci. Podróżni od 1 listopada wejdą na perony schodami lub pochylnią od strony wiaduktu na ulicy Powązkowskiej.
Prace wykończeniowe na przystanku i przy budowie kładki będą kontynuowane do I kwartału przyszłego roku. Kładka zapewni dogodne dojścia na perony po przeciwnej stronie ul. Powązkowskiej oraz połączy Wolę i Żoliborz. Gotowa jest już podstawowa konstrukcja, w którą wbudowano elementy zabytkowego wiaduktu znad ul. Obozowej.
W ten sposób zachowano historyczne elementy obiektu i będą one nadal związane z koleją. Komunikację z kładki na perony zapewnią schody oraz windy, które ułatwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Przystanek Warszawa Powązki to drugi, po Warszawie Koło, nowy dodatkowy dostęp do kolei zbudowany na linii obwodowej. Z przystanku Warszawa Koło i odremontowanych peronów na Warszawie Woli, Młynowie i Warszawie Zachodniej podróżni korzystają już od października zeszłego roku.
Inwestycja realizowana w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”, który współfinansowany jest z instrumentu CEF – Łącząc Europę. Wartość umowy, wynosi 223 mln zł (brutto). Dofinansowanie z UE to około 85%.