Strona główna Komunikacja Remont ul. Krasińskiego na podstawie ekspertyzy

Remont ul. Krasińskiego na podstawie ekspertyzy

0
Remont ul. Krasińskiego na podstawie ekspertyzy
fot. Zarząd Dróg Miejskich

Zarząd Dróg Miejskich planuje wyremontować ul. Krasińskiego na odcinku od ul. Powązkowskiej do ul. Broniewskiego. Zanim jednak to zrobi, chce ustalić technologię naprawy i wzmocnienia nawierzchni.

Jak tłumaczą drogowcy, zwykłe sfrezowanie wierzchniej warstwy asfaltu i ułożenie nowej w wielu przypadkach jest niewystarczające – jezdnia szybko zacznie się kruszyć i remont będzie trzeba powtarzać za kilka lat. Aby tego uniknąć, niezbędna jest analiza stanu nawierzchni i dostosowanie do niej odpowiedniej technologii remontu. Właśnie takie dane ma dostarczyć zwycięzca niedawno ogłoszonego przetargu.

W ubiegłym roku na nasze zlecenie podobną analizę, obejmującą 55 ulic, wykonał Instytut Badawczy Dróg i Mostów – tłumaczą drogowcy. – Według tych zaleceń wyremontowaliśmy już ponad połowę dróg z tej listy. Przed nami kolejne prace i kolejne ulice, na których chcemy przeprowadzić analizę – dodają.

W trwającym właśnie przetargu ZDM szuka wykonawcy ekspertyzy dla sześciu kolejnych ulic. Są to:

al. Krakowska (odcinek ul. Mineralna – granica miasta, z wyłączeniem terenu węzła drogowego na przecięciu z drogą ekspresową S2 – Południową Obwodnicą Warszawy);

ul. Krasińskiego (odcinek ul. Powązkowska – ul. Broniewskiego);

ul. Cieślewskich (odcinek ul. Płochocińska – ul. Zegarynki);

ul. Woronicza (odcinek ul. Puławska – ul. Racjonalizacji, z wyłączeniem skrzyżowania z ul. Wołoską);

ul. Odyńca (odcinek ul. Puławska – ul. Wołoska, z wyłączeniem skrzyżowania z al. Niepodległości);

ul. Bohaterów (odc. ul. Klasyków – ul. Wałuszewska).

Analiza obejmie stan nawierzchni wskazanych ulic i określi wszystkie występujące uszkodzenia. W tym celu wykonane zostaną m.in. pomiary ugięć oraz badanie sztywności warstw nawierzchni i podłoża. Odwierty testowe pozwolą na poznanie przekroju poprzecznego jezdni, w tym określenie nośności podłoża i stanu podbudowy. Ekspertyza ma być gotowa w październiku.

Badania te pozwolą na określenie najlepszej technologii przeprowadzenia remontu, która umożliwi przedłużenie trwałości każdej drogi o średnio minimum 8-10 lat. Co ważne, prace remontowe mają być prowadzone na zasadach weekendowego frezowania (z ewentualnym wydłużeniem w przypadku konieczności rozszerzenia zakresu). Remonty nie mają więc obejmować wykonania pełnej przebudowy ulic, która wiązałaby się z koniecznością wykonania dokumentacji projektowej i zamknięcia ruchu na co najmniej kilka miesięcy.